Inovativní pracovní prostor v CBRE

Zveřejněno:

Inovativní kancelářský koncept je řešením pro každou společnost

Mezinárodní společnost CBRE působí na trhu realitně poradenských služeb včetně pronájmu kanceláří a skladů, investičního poradenství a oceňování nemovitostí. Na český trh vstoupila v roce 1999 a vzhledem k oboru podnikání bylo vybudování tzv. inovativního kancelářského konceptu (New ways of working), ke kterému došlo na podzim 2013, přirozeným krokem v rozvoji této společnosti.

Požadavek na nové prostory souvisel se zefektivněním spolupráce napříč jednotlivými týmy i odděleními společnosti. Nosnou myšlenkou realizace bylo maximální využití kancelářské plochy a zajištění ergonomického a velmi příjemného prostředí pro výkon pracovních povinností.

Přívětivost? Kam se podíváš!

Nové prostory již na první pohled zaujmou svým barevným podáním, ve kterém hraje prim zelená barva využívaná i jako základ grafické identity CBRE. Prostředí vychází z konceptu New Way of Working a umožňuje, aby si zaměstnanci sami zvolili konkrétní místo pro realizaci zadaných úkolů – nejčastěji v horizontu pracovního dne.


Jednou ze zásadních změn oproti klasickým kancelářím tedy je naprosté přetržení vazby zaměstnanec-pracovní místo. Tato odluka přitom jde až tak daleko, že zaměstnanci si veškeré své soukromé a pracovní věci musí při odchodu z práce uložit do vyhrazených skříněk nebo si je vzít sebou. Jinými slovy, nemají žádný svůj pevný stůl ani zásuvky.

První – klientská – část pracovních prostor zahrnuje zasedací místnosti i otevřený bar. Jednotlivé prostory této části lze využít k individuální i týmové práci nebo k setkání s klienty. Na klientskou část navazují po průchodu šatnou s již zmíněnými osobními skříňkami interní prostory CBRE. Jednu z největších ploch zaujímá otevřený prostor s přibližně dvěma desítkami míst, který umožňuje lepší komunikaci a spolupráci pracovních týmů.

Spolupráce na prvním místě

Pochopitelně nejde o jediný otevřený prostor ve firmě a architekti pamatovali i na jejich efektivní propojení. Mezi dvěma otevřenými prostranstvími se prochází uličkou, ve které jsou k dispozici elegantní lavice umožňující rychlá setkání menšího počtu zaměstnanců. Například diskuse nad problémem tak může být i reakcí na náhodné potkání se při cestě z jedné části firmy do druhé.

Vedle otevřených prostor mají zaměstnanci k dispozici i malé zvukově odstíněné místnosti, které mohou využít například při individuální tvůrčí činnosti. Kreativitu podporuje i barva, která je v případě těchto místností žlutá. V dalších částech pak jsou interní zasedačky, telefonní místnosti i pracovní lavice se dvěma stoly, která je ze třech stran odstíněná od svého okolí.

Stabilní umístění je spojené pouze se dvěma odděleními – finančním a personálním. Je to samozřejmě dáno charakterem práce, který se v případě těchto oddělení v čase prakticky nemění. Viditelné změny se dočkala i kuchyňka, která je ve srovnání s předchozí podobou pracoviště nejen mnohem větší, ale také elegantnější. Zaměstnanci ji využívají jak ke stravování, tak i k práci, setkávání i odpočinku.

V žádném případě nejde jen o technologie

Přechod k novému konceptu pracovišť zpočátku vyvolával obavy, nicméně po roce lze konstatovat, že přijetí ze strany všech zaměstnanců je velmi kladné. Dnes spolu jednotliví zaměstnanci i celé týmy lépe komunikují a spolupracují. Obrovským přínosem je pro mnohé pracovníky také to, že konečně mohou poznat, kdo všechno se na úspěchu CBRE podílí. Za tímto všeobecně kladným přijetím stojí zejména správné uchopení celé problematiky, nikoli tedy jen samotné moderní technologie – a že jsou vidět opravdu na každém kroku.


Helena Hurábová

Associate Director Office Agency & T-REP & GCS společnosti CBRE

Téma aktuálního čísla

ZÁKAZNICKÁ ZKUŠENOST

Kontakt

Dimension Data Czech Republic s.r.o.
Na Hřebenech II 10
140 00 Praha 4
Tel: +420 255 770 111
Email: info.cz@dimensiondata.com
www.dimensiondata.com