Nové komunikační technologie

Zveřejněno:

Dnešní svět je dynamický. Mnohé změny přitom nejsou způsobené tlakem reálných požadavků, ale prudkým technologickým rozvojem a novými možnostmi. A jinak tomu není ani v případě komunikace. Uživatelé mají v současné době k dispozici velmi širokou a různorodou směsici komunikačních technologií i zařízení. Vysoká efektivita komunikace tak nemusí být vůbec samozřejmá. Ostatně, dejme si ruku na srdce – kdo ještě nezažil situaci, kdy druhá strana používala jinou formu komunikace nebo zanechala vzkaz v pro nás nepříliš důležitém systému. Řešení naštěstí existuje a opět souvisí s Next Generation Workspace.

Základním cílem využití komunikačních prostředků je v rámci Next Generation Workspace umožnit uživatelům efektivní práci. A to včetně toho, aby byli k zastižení jen v době, kdy to sami chtějí, a především formou, kterou pro daný okamžik upřednostňují. Uživatelé mají jiné komunikační preference na obědě, na služební cestě nebo třeba na zahraniční dovolené. Důležitou součástí je, že žádný pokus o kontakt nebo vzkaz nezapadne – a právě bez ohledu na to, jakou formu komunikace druhá strana použije.

Naplnění tohoto cíle je přitom zcela zásadní, primárně tedy nesmí jít „jen“ o nasazení dalších technologií a řešení. A i když má pro tuto oblast společnost Dimension Data ve svém portfoliu produkty řady značek – od Cisco přes Avaya až po Alcatel – přistupuje k řešení vždy komplexně a se silným důrazem na pochopení individuálních požadavků každého zákazníka.

Doba se mění

Efektivita komunikace v prostředí moderních pracovišť souvisí zejména s požadavky mladších zaměstnanců, kteří spadají do pozdního období generace Y a do generace Z. Naprosto přirozenou součástí této skupiny lidí je nejen využívání moderních komunikačních technologií, ale jsou to i vysoké nároky na flexibilitu, která umožňuje ideální prolnutí soukromého a pracovního života.

Tito zaměstnanci vyžadují podporu konceptu BYOD, různé formy komunikace včetně videokonferencí i možnost přizpůsobit si způsob řešení konkrétních pracovních povinností svým zvyklostem. Pracoviště nové generace se tedy mj. vyznačuje i posunem od klasických desktopů k mobilním řešením s celkovým zaměřením na konkrétní potřeby uživatele.

Při bližším pohledu na konkrétní technologie a zařízení lze vyzdvihnout například dvojici zařízení typu vše v jednom od společnosti Cisco – DX70 a DX80. Jde o zařízení připomínající externí monitory, a i když je i takto lze využívat, primární účel je jiný – samostatně použitelné komunikační řešení. Oba modely se mohou pochlubit vestavěnou kamerou, mikrofonem i reproduktory. Navíc využívají operační systém Android a integrují v sobě celou řadu komunikačních nástrojů, od WebEx až po Jabber. Mnozí uživatelé určitě ocení i kompatibilitu s technologií Cisco Intelligent Proximity, která umožňuje tyto displeje používat v kombinaci s mobilními zařízeními (pro systémy Android a Apple iOS) včetně sdílení obsahu pracovní plochy. Použití zjednodušuje i multidotykové ovládání, velký displej (14 palců u DX70 a 23 palců u DX80) nebo drátová i bezdrátové konektivita.

V jednom zařízení tak mají uživatelé k dispozici vše podstatné pro efektivní a bezpečnou komunikaci různých typů včetně internetové telefonie. Mezi příklady použití lze uvést zapojení do videokonference přímo z konkrétního pracoviště. Díky přímé podpoře kolaboračních nástrojů lze tyto systémy využít i pro efektivní spolupráci s ostatními zaměstnanci ve firmě.

A co další technologie?

Z pohledu systémového řešení patří mezi důležité součásti námi nabízeného portfolia platforma Cisco Collaboration Meeting Rooms, která umožňuje komunikovat s využitím prakticky jakéhokoli zařízení. Samozřejmě nechybí ani podpora sdílení obsahu a zákazníci mohou tuto platformu nasadit jak v prostředí cloudu, tak i v klasickém režimu on-premise.

Zajímavou podporu vyšší efektivitě komunikace nabízí i nástroj Cisco Spark (dříve Squared), který mj. umožňuje vytvářet pokročilé chatovací místnosti včetně práce s historií či poznámkami. Tento nástroj tak umožňuje připravit místnosti vhodné i pro dlouhodobější použití, například podle konkrétních projektů.

Dalším nosným nástrojem pro komunikaci v podání značky Cisco je Jabber, který podporuje většinu platforem a může se pochlubit i spoluprací s dalšími řešeními včetně provázání informací s kalendáři apod. K dispozici je klient jak pro desktop, tak i pro mobilní zařízení. Mobilní klienti navíc získávají na oblibě i díky většímu zastoupení vysokorychlostních mobilních sítí, například LTE. Videokonferenci tak lze vést například z auta.

Než se začne

Přidanou hodnotou společnosti Dimension Data je řada assessmentů a průzkumů, které jsou zaměřené na zjištění skutečného stavu ve firmách, na identifikaci používaných technologií a způsobů komunikace, na rozdíly mezi jednotlivými typy uživatelů i na ergonomii jednotlivých pracovišť. Jen tak lze dát manažerům s rozhodovací pravomocí dostatek informací o tom, jak v rámci Next Generation Workspace komunikaci zefektivnit a jaké nástroje pro ni využít.

David Houska

David Houska

Line-of-Business Leader Converged Communications
Dimension Data

Působení v Dimension Data zahájil v roce 2006 na pozici Junior Support Expert pro oblast kontaktních center. Od roku 2007 působil pro tuto oblast v roli Consultant se zaměřením na proaktivní komunikaci. Od roku 2010 působí na pozici Senior Consultant a zastává funkci  Solution Architect u klíčových zákazníků. Na této pozici je zodpovědný za návrh a rozvoj kontaktních center.

Téma aktuálního čísla

CUSTOMER EXPERIENCE

Kontakt

Dimension Data Czech Republic s.r.o.
Na Hřebenech II 10
140 00 Praha 4
Tel: +420 255 770 111
Email: info.cz@dimensiondata.com
www.dimensiondata.com