Použité technologie Dimension Data na Tour de France

Zveřejněno:

Cílem partnerství společnosti Dimension Data s agenturou Amaury Sport Organisation (A.S.O.) pořádající Tour de France bylo přinést do tohoto slavného závodu revoluční zdokonalení diváckého zážitku. Změnili jsme způsob, jakým se ke sportovním fanouškům informace o průběhu závodu dostávají a Tour de France jsme přetvořili do skutečně globální sportovní události.

Digitální technologie umožnily zaujmout novou generaci sportovních fanoušků, pro kterou je propojený svět samozřejmostí. Během července 2016 dosáhl oficiální web závodu celkem 10 miliónů návštěv od 3,5 miliónu uživatelů, což odpovídá 360  000 návštěvníkům denně. Stránky s živými informacemi o pohybu 198 závodníků navštívilo v roce 2016 celkem 17,8 miliónu diváků a systémy tak musely zpracovat dva tisíce požadavků za sekundu.

Od IoT k analýzám a cloudu

GPS snímač pod sedadlem jezdce

Základem uceleného řešení jsou technologie ze světa INTERNETU VĚCÍ. Data ze snímačů umístěných pod sedly kol, další živá a statická data i data třetích stran jsou ukládána do jedné platformy, která umožňuje jejich následné analytické zpracování. Tento přístup orientovaný na využití dat dovoluje přijímat informovaná rozhodnutí a provádět odpovídající akce. Data o průběhu závodu a z nich získané informace jsou přenášené v rámci televizního vysílání a fanoušci je sdílí jako živý obsah prostřednictvím sociálních sítí.

Za zpracováním stojí DIMENSION DATA CLOUD kombinovaný s mobilním datovým centrem v podobě big data kamiónu, který doprovází závod v průběhu všech 21 etap, a to na trase dlouhé 4 800 kilometrů. Vše je integrováno je jednotné cloudové monitorovací a analytické platformy, která umožňuje neustálé sledování jezdců v průběhu jednotlivých etap závodů a průběžně vyhodnocovat dění na trase.

Nezastupitelnou roli v „digitalizaci“ Tour de France hraje také podpora pro spolupráci s týmy ve vzdálených lokalitách – na zajištění řešení pracuje tým s využitím široké škály nástrojů v lokalitách napříč 11 městy, sedmi státy a pěti světadíly.

Big Data Truck zvenku…
… a zevnitř.

Vzhledem k obrovské popularitě Tour de France bude docházet i na snahy kybernetických zločinců a na řadu přichází KYBERNETICKÁ BEZPEČNOST. Cloudová platforma společnosti Dimension Data v loňském roce předešla neoprávněným přístupům i útokům na zpracovávaná data a pomohla snížit útoky na webové stránky závodu, zablokovat více než milión (1 370 534) nelegitimních přístupů a zastavit 147 pokusů o průnik ze strany škodlivých botů.

Celé prostředí spravuje technický tým společnosti Dimension Data a díky dosavadním dovednostem s transformačními technologiemi bylo možné připravit řešení pro agenturu A.S.O. během čtyř měsíců.

Nejde jen o sport

Zkušenosti z Tour de France lze samozřejmě zužitkovat i v dalších odvětvích a při správném uchopení jednotlivých obchodních případů umožní zákazníkům finančně zhodnotit informace získané z datových analýz. A to i s ohledem na různorodost datových zdrojů včetně těch externích. Stranou zájmu nemůže zůstat ani naplňování očekávání zaměstnanců – tedy oblast, která má paralelu právě v naplňování diváckého zážitku ze sledování Tour.

Například v oblasti finančních služeb lze analytickou platformu společnosti Dimension Data využít k pochopení toho, jak koncoví klienti využívají své účty, a tedy i k upozornění na případná bezpečnostní rizika. Nebo v segmentu zdravotní péče tato platforma umožňuje seskupovat data z různých zdrojů a nabídnout dosud nedostupný pohled na pacienty. Na své si přijde i veřejný sektor, mimo jiné lze párovat informace o schopnostech členů policejního sboru s jejich aktuální polohou v terénu a v případě nouzové situace vyslat k jejímu řešení nejvhodnějšího policistu.

Jak sami vidíte, přínos společnosti Dimension Data do světa cyklistiky není jen o sportu, ale také o běžném životě firem a každého z nás. Podstata je ale stále stejná – usnadnit a zefektivnit spolupráci a podpořit naplňování podnikatelských i soukromých ambicí.


Pro více informací k revolučnímu způsobu sledování závodu navštivte www2.dimensiondata.com/tourdefrance nebo sledujte twitter @DimensionData.
Pro aktuální data ze závodu sledujte @letourdata.

Téma aktuálního čísla

ZÁKAZNICKÁ ZKUŠENOST

Kontakt

Dimension Data Czech Republic s.r.o.
Na Hřebenech II 10
140 00 Praha 4
Tel: +420 255 770 111
Email: info.cz@dimensiondata.com
www.dimensiondata.com