Tour de France si s technologiemi rozumí

Zveřejněno:

Tour de France je synonymem nejen pro vrcholovou sportovní událost a špičkové cyklistické výkony, ale také pro zábavnou atmosféru, prázdniny a sluncem zalité scenérie. Snad všichni příznivci tohoto nejpopulárnějšího závodu vnímají Tour jako festival radosti a příležitost užít si cyklistiku v širších souvislostech. Tour de France tak perfektně naplňuje původní záměr jeho zakladatelů z listu L'Auto, kteří měli za cíl vyprávět čtenářům poutavé sportovní příběhy – a samozřejmě i zvednout prodej svých novin.

Pořadatelé Tour se vždy snažili využívat dostupné technologie, a to s cílem nabídnout divákům maximální sportovní zážitky. Jinak tomu není ani v současné digitální éře. A shodou okolností v době, kdy diváci očekávají prakticky okamžitou a velmi snadnou dostupnost co možná nejživějších informací. Těch sportovních i se samotným závodem souvisejících zdánlivě jen okrajově.

Revoluční divácké zážitky pro fanoušky Le Tour

Naplnění moderních požadavků ale není vůbec snadnou záležitostí. Stačí si uvědomit, že v pelotonu máte dvě stovky jezdců, kteří se neustále předjíždí, křižují, zkouší získat konkurenční výhodu, podporují lídry svého týmu apod. To v mnohdy velmi vysoké rychlosti, kdy prostě všechny souvislosti a detaily jednotlivých událostí nelze pouhým pohledem postihnout. Trasa závodu dlouhá tři a půl tisíce kilometrů navíc vede i nehostinným prostředím, kde již samotné sledování je pro diváky vlastně nemalým sportovním výkonem.

Důležitým faktorem je také to, že sledování sportovní události přímo v místě konání není lacinou záležitostí. Budoucí popularita sportu přitom závisí na schopnosti přilákat mladé publikum. Tedy i osoby z generace Z, které jsou vysoce propojené a sport často sledují živě pomocí mobilů nebo na velké televizi v obývacím pokoji a současně o události živě diskutují prostřednictvím sociálních sítí.

Dimension Data a A.S.O. tvoří budoucnost digitální cyklistiky.

Technologické partnerství společnosti Dimension Data s pořádající agenturou Amaury Sport Organisation (A.S.O.) umožňuje od roku 2016 přinášet v reálném čase informace o průběhu závodu s rozlišením na jednotlivé závodníky. Dimension Data má navíc veškeré technické prostředky včetně big data trucku pro to, aby získaná data dále analyzovala a mohla sportovním fanouškům okamžitě nabízet širší pohled na celou Tour.

Díky digitálnímu řešení společnosti Dimension Data mohou průběh závodu minutu po minutě sledovat všichni příznivci cyklistiky z celého světa, tedy i ti, kteří z jakéhokoli důvodu nemohou Francii navštívit osobně.

Spolupráce s agenturou A.S.O. je nejen o aktuálním zdokonalení zážitku ze sledování Tour de France, ale ve své podstatě i o utváření budoucnosti digitální cyklistiky. A to nejen v případě Tour, která je dnes díky moderním technologiím skutečně globální sportovní událostí. Možnosti digitálních technologií jsou totiž takřka neomezené a týkají se i dalších odvětví. Tour de France je nicméně skvělou ukázkou naplňování hesla společnosti Dimension Data „akcelerujte vaše ambice“.


Pro více informací k revolučnímu způsobu sledování závodu navštivte www2.dimensiondata.com/tourdefrance nebo sledujte twitter @DimensionData.
Pro aktuální data ze závodu sledujte @letourdata.

Téma aktuálního čísla

ZÁKAZNICKÁ ZKUŠENOST

Kontakt

Dimension Data Czech Republic s.r.o.
Na Hřebenech II 10
140 00 Praha 4
Tel: +420 255 770 111
Email: info.cz@dimensiondata.com
www.dimensiondata.com